Op deze website wordt Google Analytics gebruikt om bezoekers-aantallen globaal te meten. Deze gegevens zijn niet te herleiden tot een persoon of specifieke locatie.

halfjuni webwerk

webwerk & grafische vormgeving

  • start
  • nieuwe website?
  • werkwijze
  • inventarisatie
  • extra’s
    • Hosting Combi Pakket
    • WordPress onderhoud
    • SSL certificaat
    • SEO-pakket
    • AVG proof
    • grafische vormgeving
  • portfolio
    • websites
    • tijdschriften
    • grafische vormgeving
  • tips
    • WordPress-handleidingen
    • gevonden worden
    • WordPress-tips
  • over corine
  • contact

komt de MailChimp-mail wel aan bij mijn klant?

27 oktober 2015

Klantvraag: “Mijn mailings komen niet bij iedereen aan. Wat nu?”

Tja, vervelend. Hoe kun je dat oplossen en voorkomen?

mailchiimp

Wat jij zelf kunt doen:

1. Maillijst met toestemming van de inschrijvers

Zorg voor een lijst met mailadressen waarbij de ontvangers ZELF toestemming hebben gegeven om op de lijst te staan.
Dat kan bijvoorbeeld door gebruik te maken van een Mailchimp-formulier op je website met dubbele opt-in. Hierbij moet de inschrijver op je mailing zijn mailadres bevestigen via een link in een eerste mail.
Mailadressen die je zelf toevoegt aan je maillijst lopen dus kans om je mailings niet te ontvangen.

2. Rekening houden met spam-filters

Verder worden mails vaak tegengehouden door spam-filters. Je kunt een beetje rekening houden met hoe spamfilters werken.

Onderwerp-regel

Zorg dat je onderwerp-regel de inhoud van de mail dekt. Vermijd woorden in hoofdletters (= schreeuwerig) en vermijd ook woorden en zinnen als `gratis’, `klik nu’ etc.

Personaliseer je mail

Spamfilters zullen je mail eerder als spam bestempelen wanneer de mail is gericht aan een mailadres in plaats van aan een naam. Laat dus zien dat je de ontvanger kent en gebruik zijn naam door middel van een `merge tag’ in het To: veld bij de instellingen van je Mailchimp-campagne.

De inhoud van je mail

Er zijn wat algemene tips voor de inhoud van mail die helpen voorkomen dat je mail als spam wordt bestempeld.
– Zorg dat alle linkjes werken, en vermijd link-verkorters.
– Geen schreeuwerige kleuren of hoofdletters.
– Schone code, dus geen gekopieerde tekst uit Word, maar liever gewoon getypte tekst. Via Word komt er vaak veel onnodige code mee.

Wat kan de ontvanger doen:

1. Spam-map checken

Laat de ontvanger de spam-map checken. Zit de mail daar inderdaad wel in, dan moet de ontvanger het IP-adres van deze mail-afzender (Mailchimp dus) toevoegen aan de groene of toegestane lijst. Hoe dat moet, is bij elke provider weer anders. De ontvanger kan dit dus het beste zelf even navragen bij zijn provider of mailprogramma. Voor de sites op de server van halfjuni staat dat hier uitgelegd: https://halfjuni.nl/cms_hjww02/hoe-verwijder-je-spam-berichten/

En hier kun je vinden hoe je dat voor gmail doet: https://support.google.com/a/answer/2368132?hl=nl

2. Toevoegen aan adresboek

De ontvanger kan jouw `reply-to’-adres toevoegen aan zijn contactlijst of adresboek.
Let op, dit is dus iets anders dan het adres toevoegen aan de groene lijst (zie hierboven).

Mocht je nog niet uitkomen dan kan ik natuurlijk met je meekijken >> corine@halfjuni.nl

 

onderwerp: e-mail nieuwsbrief

Zoek je iets?

Klassieke editor versus block-editor

Sinds begin 2019 bouw ik website die gebruik maken van de block-editor. Oudere website gebruiken meestal nog de klassieke editor. In mijn blogs probeer ik waar mogelijk voor beide editors de handelingen te beschrijven, waarbij de nieuwe block-editor leidend is in blogs vanaf 2019.

laatste blog’s

  • Kerst-kadootje 2023
  • Webteksten schrijven voor vindbaarheid – 6 tips
  • Browsercache verwijderen
  • Hoe lang gaat jouw website mee?
  • Gezond verstand bij rare mails
  • Hoe duurzaam is jouw website?
  • 2 tips: overzicht bij het aanpassen van je website
  • Van MailChimp naar LaPosta
  • De pagina-titel veranderen? Let ook op …..
  • Wat gaat 2021 brengen?

onderwerpen

  • AVG
  • block-editor
  • blog
  • cadeau
  • drukwerk
  • e-mail nieuwsbrief
  • foto's
  • gevonden worden
  • google analytics
  • halfjunihosting
  • handleidingen
  • kleur
  • ontwerp
  • plesk
  • responsive
  • social media
  • toegankelijkheid
  • typografie
  • veiligheid
  • WordPress

trefwoorden

Adobe Kuler afbeeldingen beheerder bericht beveiliging bewaren cache copyright editor email facebook formulier gebroken link gebruiksvriendelijk google google-kaart hosting inCopy inDesign iphone kleur LaPosta lettertype link Mailchimp menu onderhoud optimaliseren pagina pdf privacywet samenwerken social media spam tekst tekst plakken uit Word telefoonnummer twitter video wachtwoord WPabonnement zoekwoorden

©2025 halfjuni webwerk webwerk & grafische vormgeving | AV | Privacy-verklaring | KVK 30247507 | corine@halfjuni.nl | 06-17354905 | twitter.com/corinevoogt | nl.linkedin.com/in/corinevoogt | skype: corine.voogt