Vanaf nu gebruik ik LaPosta in plaats van MailChimp. Twee redenen gaven voor mij de doorslag.
September vorig jaar vergeleek ik beide programma’s om nieuwsbrieven te versturen. Toen besloot ik nog bij MailChimp te blijven.
LaPosta is doorontwikkeld
September 2017 had LaPosta nog geen mogelijkheid om e-mails automatisch (punt 6 uit mijn eerdere blog) te versturen. Dat gebruik ik om een welkomstmail te versturen aan nieuwe inschrijvers op de nieuwsbrief. Inmiddels is dit bij LaPosta wel mogelijk (zie Automation LaPosta). De plussen uit mijn lijst van toen vallen nu wel behoorlijk richting LaPosta.
Privacy en AVG
De reden om het nú te doen is dat ik het belangrijker ben gaan vinden dat de servers van LaPosta in Nederland staan (punt 3 uit mijn eerdere blog). Door de AVG ben ik me bewuster geworden van de privacy van mijn klanten en nieuwsbrieflezers. Daarom heb ik toch liever dat de e-mailadressen in Nederland worden bewaard. Ook fijn dat duidelijk is hoe LaPosta data wordt beveiligd. Het zal wel iets met de tijdgeest te maken hebben.
En verder is het heel gemakkelijk (vind ik) dat LaPosta in het Nederlands is.
Toch ondersteun ik ook nog MailChimp.
- Voor klanten die internationaal werken en ook Engelstalige medewerkers hebben is MailChimp handiger.
- Voor nieuwsbrieven die via een RSS-feed automatisch de nieuwsberichten uit jouw website halen. Dat kan (nog) niet met LaPosta.
- Of gewoon, omdat je alles al hebt geregeld met MailChimp en dat zo wel prima vindt.
Maar voor mij is het vanaf nu LaPosta, hoewel ik de Chimp wel zal missen.
(Dit is overigens gratis reclame. Dat je niet denkt dat ik aandelen LaPosta heb… 😉)
En jij?
Wat heeft jouw voorkeur en waarom?
Laat het hieronder weten.