We kennen het allemaal wel. Je krijgt overwacht veel spam in je mailbox. Of je zit juist te wachten op een e-mail en die komt maar niet binnen. Vervelende ruis in je dagelijkse workflow.
Gelukkig kun je daar wat aan doen! Met het spam-filter van SpamExperts gebeurt het beheren van spam buiten de server door.
Zo beheer je het spam-filter
- Ga naar plesk.halfjunihosting.nl;
- log in met je naam en wachtwoord* (heb je die niet (meer), mail me even, dan stuur ik ze op);
- ga naar het eerste venster in Plesk door te klikken op Websites en domeinen (links boven).
- Klik dan rechtsboven op Spamfilter
- Klik daarna op Manage in SpamFilter Panel
In een nieuw tabblad opent nu de externe spam-filter van SpamExperts. Het webadres begint met https://login.antispamcloud.com
Je ziet dan dit scherm:
Je ziet een venster Inkomend – Beveiligingsinstellingen (ik gebruik de NL instellingen).
E-mailadres altijd accepteren
Zeker weten dat een e-mail bij jou terecht komt? Zet het adres op de witte lijst.
- Klik op Witte lijst van afzenders
- Klik op Voeg een witte lijst afzender toe
- Local-part mag leeg blijven
- Pas toe op beide gebruik ik altijd
- Vul het e-mailadres óf het tweede deel na @. Dan wordt alles van die domeinnaam toegelaten.
- Klik op Opslaan
Wat zit er in de spam-box?
Je kunt zien welke berichten zijn tegengehouden als spam. En dat herstellen als het onterecht is.
- Ga in het dashboard naar Logbestanden in de linkerkolom;
- klik op Toon resultaten;
- er verschijnt een overzicht van de mails van de laatste week (je kunt ook een andere periode kiezen);
- helemaal rechts zie je wat er met een mail is gebeurd.
Is een bericht onterecht tegengehouden, dan is er links op de regel een aanvinkvakje. Klik je op het kleine driehoekje dan krijg je onderstaande lijst met acties.
Zo, je hebt nu een stuk meer e-mailgemak. Succes ermee! En als je vragen hebt, kun je ze hieronder stellen.