Op deze website wordt Google Analytics gebruikt om bezoekers-aantallen globaal te meten. Deze gegevens zijn niet te herleiden tot een persoon of specifieke locatie.

halfjuni webwerk

webwerk & grafische vormgeving

  • start
  • nieuwe website?
  • werkwijze
  • inventarisatie
  • extra’s
    • Hosting Combi Pakket
    • WordPress onderhoud
    • SSL certificaat
    • SEO-pakket
    • AVG proof
    • grafische vormgeving
  • portfolio
    • websites
    • tijdschriften
    • grafische vormgeving
  • tips
    • WordPress-handleidingen
    • gevonden worden
    • WordPress-tips
  • over corine
  • contact

Een plaatje op twitter of facebook

18 maart 2016

Schermafbeelding 2016-03-18 om 12.36.23Hoe kom jij over op social media? Wist je dat een foto in een tweet de interactie 5 keer verhoogt! Dat is geweldig natuurlijk. Een plaatje zorgt voor aandacht. Maar hoe bepaal jij welke foto dat is? Ook als iemand anders je pagina deelt op twitter of facebook.

 

 

Als de SEO-plugin van Yoast is geïnstalleerd op je website (dat is zo bij een SEO-pakket) dan is dat niet moeilijk. Ik leg hier uit hoe je dat in orde maakt.

Stap 1 – accounts koppelen

Ga aan de achterkant van je website in de linkerbalk naar SEO > Social.

Schermafbeelding 2016-03-17 om 13.26.22

Vul daar de gegevens in van de social media die voor jouw belangrijk zijn. Bij mij is dat alleen twitter en Linkedin.

Schermafbeelding 2016-03-17 om 13.25.57

Klik op wijzigingen opslaan.

Stap 2 – instellingen voor de hele website

Je kunt nu voor facebook, twitter, Pinterest en Google+ extra instellingen doen.

Ik loop ze een voor een door.

Facebook: Vink ‘Open Graph’-metadata toevoegen aan. Vul de voorpagina instellingen in, inclusief foto. Gebruik als je wilt nog een standaard foto voor de rest van je website. Je kunt dat ook later per pagina of bericht instellen, dat leg ik verderop uit.
Facebook Insights en beheerder behandel ik hier niet. Dat is voor gevorderden.

Schermafbeelding 2016-03-17 om 13.45.28

Twitter: Vink ‘Twitter card’-metadata toevoegen aan. En kies “samenvatting met grote afbeelding”.

Schermafbeelding 2016-03-17 om 13.46.48

Pinterest: je kunt je account koppelen. Voor meer informatie, volg deze instructies van Yoast.

Schermafbeelding 2016-03-17 om 13.49.39

Google+: Vink Specifieke Google+-bericht-metadata toevoegen aan. Als je een bedrijfspagina hebt bij Google dan kun je hier ook de url invullen.

Schermafbeelding 2016-03-17 om 13.51.48

Stap 3 – per pagina of bericht de afbeelding aanwijzen

Onderaan je bericht of pagina staat een venster dat heet Yoast SEO.

Schermafbeelding 2016-03-17 om 14.05.49

Klik dan op de onderste van de drie icoontjes links.

Schermafbeelding 2016-03-17 om 14.04.25

Nu kun je voor twitter, facebook en google+ extra info invullen.

Schermafbeelding 2016-03-17 om 14.07.23

Voor alle drie geldt:

Je kunt – als je wilt – een alternatieve titel en beschrijving invullen. En een foto specifiek voor dié pagina of bericht toevoegen. Doe je dat niet, dan wordt de standaard instelling gebruikt die je hebt ingevuld bij stap 2.

Schermafbeelding 2016-03-17 om 14.09.48

 

Nu weet je hoe je kunt kunt bepalen hoe jij op social media verschijnt. Succes!

 

Heb je nog geen SEO-pakket en wil je dat alsnog? Neem even contact op, dan maak ik dat voor je in orde.

Meer weten?

Voor een gedetailleerde beschrijving verwijs ik je naar de kennisbank van Yoast zelf.

onderwerp: foto's, gevonden worden, social media

Zoek je iets?

Klassieke editor versus block-editor

Sinds begin 2019 bouw ik website die gebruik maken van de block-editor. Oudere website gebruiken meestal nog de klassieke editor. In mijn blogs probeer ik waar mogelijk voor beide editors de handelingen te beschrijven, waarbij de nieuwe block-editor leidend is in blogs vanaf 2019.

laatste blog’s

  • Kerst-kadootje 2023
  • Webteksten schrijven voor vindbaarheid – 6 tips
  • Browsercache verwijderen
  • Hoe lang gaat jouw website mee?
  • Gezond verstand bij rare mails
  • Hoe duurzaam is jouw website?
  • 2 tips: overzicht bij het aanpassen van je website
  • Van MailChimp naar LaPosta
  • De pagina-titel veranderen? Let ook op …..
  • Wat gaat 2021 brengen?

onderwerpen

  • AVG
  • block-editor
  • blog
  • cadeau
  • drukwerk
  • e-mail nieuwsbrief
  • foto's
  • gevonden worden
  • google analytics
  • halfjunihosting
  • handleidingen
  • kleur
  • ontwerp
  • plesk
  • responsive
  • social media
  • toegankelijkheid
  • typografie
  • veiligheid
  • WordPress

trefwoorden

Adobe Kuler afbeeldingen beheerder bericht beveiliging bewaren cache copyright editor email facebook formulier gebroken link gebruiksvriendelijk google google-kaart hosting inCopy inDesign iphone kleur LaPosta lettertype link Mailchimp menu onderhoud optimaliseren pagina pdf privacywet samenwerken social media spam tekst tekst plakken uit Word telefoonnummer twitter video wachtwoord WPabonnement zoekwoorden

©2025 halfjuni webwerk webwerk & grafische vormgeving | AV | Privacy-verklaring | KVK 30247507 | corine@halfjuni.nl | 06-17354905 | twitter.com/corinevoogt | nl.linkedin.com/in/corinevoogt | skype: corine.voogt