Zo vervelend, berichten van mensen of computers waar je helemaal niet op zit te wachten. Regelmatig krijg ik mail van mijn klanten: ik heb last van spam. Kun je daar iets aan doen? Dan is de eerst vraag die ik stel: waar komt het vandaan? Het is belangrijk om eerst de bron te achterhalen. Dan […]
Tekstkleur in je huisstijl-kleuren
Om je website helemaal tot in de details te laten aansluiten bij je huisstijl, kan ik ervoor zorgen dat ook de tekstkleur in jou huisstijl-kleuren beschikbaar zijn. Voor teksten is dit het standaard kleur-palet van WordPress: Daar kom je best een heel eind mee. Maar als je deze allemaal zou gebruiken kan het nog een aardige kakofonie van kleuren worden. Vaak […]
Hoe verwijder je spam-berichten
Soms krijg je via de mail spam-berichten binnen. Het is dan handig om de adressen vanaf waar de spam afkomstig is op een zwarte lijst te zetten. Maar het omgekeerde kan ook: gewenste berichten verdwijnen in de spam-box. Hieronder leg ik uit hoe je adressen aan de zwarte of juist aan de ‘witte’ lijst toekent. […]
Waarom een blog?
Een blog (of weblog) is volgens Wikipedia een website waarop regelmatig nieuwe bijdragen verschijnen. Een blog op je website is een uitstekende manier om deze van verse content te voorzien. Je kunt er kort lopende dingen op kwijt die je bedrijf aangaan, maar ook interessante artikelen plaatsen die iets vertellen over jouw werkgebied en je kunt uiteraard je kennis […]
Twitter-basics
Voor mij is twitter inmiddels het dorps-plein of de kantoortuin die ik in real-life mis. Een plek om mee te luisteren, te reageren, te delen wat je boeiend vindt. Een plek om contacten te leggen en te bestendigen. Met collega’s, bestaande klanten, potentiële klanten, mensen uit de buurt etc. de basics van twitter Als je een […]
Een email-adres maken
Veel mensen hebben een email-adres dat eindigt op de naam van je provider, bijvoorbeeld @hetnet.nl of @xs4all.nl. Maar als je een domeinnaam hebt voor je bedrijf, dan kun je ook die domeinnaam voor je email gebruiken. Dat staat wel zo professioneel.